Waar smaakt konijn naar? Is het ergens mee te vergelijken?

Ik ben geinteresseerd in konijn? Ja ik heb er een thuis. Nee ik wil haar niet eten maar ik ben best bereid om een keer konijn te eten. Dus waar smaakt het naar ongeveer? En heeft iemand een goed recept?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
9.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
naar konijn.
dat is moeilijk uit te leggen.
probeer maar eens uit te leggen waar kip naar smaakt.

Het beste antwoord

Een beetje als kalfsvlees, maar dan wat zoeter.

Een lekker recept is: KONIJN IN HET PANNETJE

1 Wild konijn (in stukken), zout, peper, 75 g boter, 100 g blok-jes ontbijtspek. 1 theelepel (TL) tijm, 1 TL basilicum, 1 TL marjolein, 1 eetlepel (EL) bloem, 2 dl droge witte wijn, 1 klein gesneden ui, 250 gram champignons. Zout en peper de stukken konijn. Verhit de boter en bak hierin de stukken konijn rondom bruin. Voeg de blokjes spek toe en laat deze 5 minuten fruiten. Voeg de witte wijn toe en roer alles goed dooreen tot een gebonden saus. Voeg de ui aan de saus toe en breng alles aan de kook. Draai het vuur laag, leg een deksel op de pan en laat het konijn in ca 1,5 uur gaar stoven. Voeg de champignons de laatste 10 min. van de stooftijd aan de saus toe. Leg de stukken konijn op een schaal en schenk er de saus over. Serveer hierbij aardappelcroquetjes en een compote.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zal zeker het recept proberen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het blijft moeilijk om een smaak te defineren. Toch aan allen wil ik mijn dank uiten voor de genomen moeite.

Andere antwoorden (1)

Dat is heel moeilijk uit te leggen, het heeft wel iets van kip, maar dan malser en meer smaak (tam konijn). Een wild konijn heeft een sterkere wildsmaak en is wat droger, daarom wordt er meestal spek bij de bereiding verwerkt. Je moet het eigenlijk zelf eens proberen (bij de supermarkt hebben ze vaak 2 boutjes in een verpakking, zodat je niet zo'n heel beest hoeft te kopen).

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik zie dat je om een goed recept vraagt, Smulweb heeft 209 (!) konijnenrecepten.