Waaraan kan en mag ik mijn renovatievergoeding aan uitgeven?

Mijn huurwoning word gerenoveerd. Nu moet ik ongeveer 6 maanden naar een wisselwoning. Na die tijd kan ik terug in mijn oude herstelde woning. Nu krijg ik ongeveer € 7.500 onkostenvergoeding. Waar mag ik dat aan besteden en waaraan niet?

Antwoorden (1)

Dat mag je helemaal zelf weten. Er is door de overheid gekozen voor een vast bedrag per woning, zodat er geen administratie en communicatie nodig is over de besteding van het geld en declaratie van bonnetjes.

Als jij een gratis tweedehands laminaatvloertje wil leggen en je oude gordijnen wil hergebruiken, kun je die 7500 euro gewoon uitgeven aan een auto, vakantie of iets anders.

In de praktijk houdt de één er een mooi bedrag aan over en komt een ander nog geld tekort. Dat is afhankelijk van hoe groot je woning is, hoeveel je kunt hergebruiken of tweedehands haalt, wat je zelf kunt doen en wat je smaak is qua design en materiaalkeuze.

Er is dus geen verplichting om het geld uit te geven aan je woning. Dat wordt ook niet gecontroleerd. Je hoeft ook niets terug te betalen als je bijvoorbeeld maar 1000 euro aan je woninginrichting uitgeeft en de rest op je spaarrekening zet, je tuin opnieuw aanlegt, of er lekker van op vakantie gaat.
een week geleden
Ikhebgeenidee
een week geleden
Goed antwoord, maar heeft de verhuurder hier niets over verteld? Of op papier informatie over gegeven? Zij zijn in ieder geval de partij die je het (ook) had kunnen vragen.